Porozumienie o współpracy
SODN w Suwałkach z Wydziałem Filologii Polskiej i Klasycznej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Szkolenie „Profilaktyka wykluczenia społecznego uczniów z rodzin dysfunkcyjnych”
Zapraszamy pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców klas i zainteresowanych nauczycieli do udziału w warsztatach „Profilaktyka wykluczenia społecznego uczniów z rodzin dysfunkcyjnych”.
Terminy: 26.04.2022, 30-31.05.2022, 14.06.2022 (24 godziny dydaktyczne).
Zachęcamy do zapoznania się z materiałami przydatnymi w nauczaniu obcokrajowców języka polskiego. Webinar dostępny jest pod tym adresem, materiały do niego znajdują się tutaj (wymagane jest zalogowanie na Facebook).
Ukraiński system oświaty, egzaminy dla obywateli Ukrainy
Ukraiński system oświaty – list Ministra Edukacji i Nauki. Minister Edukacji i Nauki skierował list do dyrektorów szkół, nauczycieli, kuratorów oświaty i przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego w celu przybliżenia informacji o ukraińskim systemie oświaty.
Przyjmowanie do polskich szkół dzieci i młodzieży z Ukrainy – list Ministra Edukacji i Nauki
Nowe regulacje prawne, które ułatwiają organizowanie nauki uczniów przybywających z Ukrainy. Ministerstwo Edukacji i Nauki za najbardziej właściwe w obecnej sytuacji uznaje organizowanie nauki dzieci ukraińskich w formie oddziałów przygotowawczych.
Wśród istotnych kwestii poruszonych przez Ministra Edukacji i Nauki znalazły się także m.in.: informacje o zatrudnianiu obywateli Ukrainy na stanowisku nauczyciela, wsparciu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz materiałach dydaktycznych dla uczniów z Ukrainy.
Publikacja Cedefop Edukacja dorosłych: wysokie uznanie, ale niski poziom zaangażowania. W badaniu Cedefop "wykazano, że dorośli w każdym wieku, pracujący we wszystkich zawodach i posiadający wszystkie kwalifikacje dostrzegają potrzebę posiadania nowych umiejętności. Potrzeba ta wydaje się jednak niewystarczająca, by zmotywować dorosłych do uczestnictwa w kształceniu i CVET na pożądanym poziomie. Zwiększenie zaangażowania dorosłych może wymagać nowego, bardziej skoncentrowanego na uczniu podejścia do polityki".