Suwalski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli
w Suwałkach

ul. T. Noniewicza 83
16-400 Suwałki

Cykl warsztatów ”Kreatywne metody pracy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej „FESTIWAL WARSZTATÓW” ” - 7-8 grudnia 2018 r.

Serdecznie zapraszamy do udziału w cyklu warsztatów ”Kreatywne metody pracy w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej „FESTIWAL WARSZTATÓW” ”, który odbędzie się w Suwalskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Suwałkach w dniach 7-8 grudnia 2018 r. Szkolenie skierowane jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.

Zapisy będą przyjmowane do czwartku, 6 grudnia 2018 r. do godziny 12:00. Ze względów organizacyjnych w szkoleniu mogą uczestniczyć wyłącznie osoby zapisane za pomocą formularza elektronicznego pod adresem: https://goo.gl/UrZCRQ .

Szkolenia odbędą się w salach 501 (V piętro) oraz 601 i 612 (VI piętro).

Harmonogram warsztatów:

7 grudnia 2018 r. od godz. 13:00 – warsztaty skierowane do nauczycieli edukacji przedszkolnej (dotyczące głównie matematyki)

13:00 – 13:30: Wykład: Neurodydaktyka (30 min.)

13:30 – 15:00: I blok warsztatowy (2 godziny dyd.)
1. Gry i zabawy matematyczne – Marta Michalska
2. Sensoterapia – niezwykłe warsztaty plastyczne – Małgorzata Kowalska
3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym ruchowo – Ewa Mordalska

15:15 – 16:45: II blok warsztatowy (2 godziny dyd.)
1. Kodowanie na dywanie – Marta Michalska
2. Zmysłoplastyka – prace plastyczne stymulujące zmysły – Małgorzata Kowalska
3. Symptomy zaburzeń rozwojowych dzieci w wieku przedszkolnym – Ewa Mordalska

17:00 – 18:30: III blok warsztatowy (2 godziny dyd.)
1. Matematyka jest wszędzie – Marta Michalska
2. Arteterapia w pracy z dzieckiem – Małgorzata Kowalska
3. Gry i zabawy rozwijające inteligencję emocjonalną – Ewa Mordalska

8 grudnia 2018 r. od godz. 9:00 – warsztaty skierowane do nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej (nauczyciele edukacji przedszkolnej znajdą również coś dla siebie)

9:00 – 10:30: I blok warsztatowy (2 godziny dyd.)
1. Aktywne metody pracy z dzieckiem – Marta Michalska
2. Budowanie poczucia wartośći dziecka – Ewa Mordalska
3. Zmysłoplastyka – ćwiczenia i zabawy stymulujące zmysły – Małgorzata Kowalska

10:45 – 12:15: II blok warsztatowy (2 godziny dyd.)
1. Grafomotoryka dla smyka – Marta Michalska
2. Praca z dzieckiem nadpobudliwym ruchowo – Ewa Mordalska
3. Sensoterapia – niezwykłe warsztaty plastyczne – Małgorzata Kowalska

12:30 – 14:00: III blok warsztatowy (2 godziny dyd.)
1. Zabawy z tańcem w tle – Marta Michalska
2. Prace plastyczne na każdą porę roku – Małgorzata Kowalska
3. Emocje dziecka z Zespołem Aspergera – Ewa Mordalska

Warsztaty przeprowadzą trenerzy Centrum szkoleniowego COGNITUS z Warszawy:

MARTA MICHALSKA
Asystent w Katedrze Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie prowadzi zajęcia ze studentami z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogiki twórczości, diagnozy i terapii małego dziecka.
Jej zainteresowania naukowe to: glottodydaktyka, nauka czytania i pisania, diagnoza i terapia, rozwój kompetencji emocjonalnych w życiu dziecka, wspieranie zdolności i kreatywności w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym. Tworzy zabawy, zajęcia plastyczne, gry i zabawy matematyczne oraz językowe dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

MAŁGORZATA KOWALSKA
Pedagog, biolog, animator zabaw dziecięcych, trener z zakresu Arteterapii i terapii ręki. Na szkoleniach prezentuje nowatorskie projekty i prace jak i ciekawe rozwiązania w oparciu o znane metody pracy z dzieckiem. W praktyce łączy arteterapię z integracją sensoryczną. Zwolenniczka Metody Denissona. Niezwykle kreatywna, uwielbia robić coś z niczego. Inspiruje dzieci i dorosłych do twórczej pracy. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi jako nauczycieli wychowawca.

EWA MORDALSKA
Mgr filologii polskiej, absolwentka studiów podyplomowych „Rehabilitacja dzieci z dysfunkcjami rozwoju oraz studiów podyplomowych „Coaching i mentoring”. Posiada dyplom Trenera dziecięcego kompetencji społecznych. Swoje szkolenia przygotowuje nie tylko w oparciu o obecny stan wiedzy, ale przede wszystkim wykorzystując własne wieloletnie obserwacje środowiska szkoły. Jej marzeniem jest uświadomienie współczesnym pedagogom, że szkoła może rozwijać kreatywność, a nie skutecznie ją niszczyć. Ciągle szuka odpowiedzi na pytania - jak uczy się mózg i co zrobić, aby maksymalnie wykorzystać potencjał i talenty każdego człowieka.